De week in muziek (12/02/2012)

Kermit the Frog – The rainbow connection 

Ach ja, de Elfstedentocht gaat niet door. Ik moet zeggen dat ik het iedereen van harte gegund had als ie er wel was gekomen, maar voor mij is elke sneeuw en vorst na Oud en Nieuw toch een beetje mosterd na de maaltijd. Dus laat die dooi maar komen. Verder was er deze week weer een oprisping van de PVV in de vorm van een meldpunt voor overlastgevende arbeiders uit Midden- en Oost-Europa. Het online tijdschrift Hard//Hoofd schreef er een goed artikel over (zie hier) met een oproep die ik iedereen kan aanraden te volgen en daarmee is voor mij ook wat dat betreft de kous wel af.

Misschien wat minder belangrijk, maar tenminste wel leuk nieuws was dat de nieuwe Muppetfilm in première ging. Ik ben helemaal geen Muppetexpert, behalve dan dat ik The Muppet Christmas Carol al belachelijk vaak heb gezien en nog steeds de slappe lach krijg van Animal en moet huilen om Tiny Tim. En ik heb een enorme zwak voor het liedje The rainbow connection dat Kermit zingt in The Muppet Movie uit 1979. En toevallig had ik het gisteren in mijn hoofd. Ik was aan het wandelen door de binnenstad van Amsterdam en langs de grachten waar iedereen massaal aan het schaatsen was of langs de kant gewoon stond te kijken. En ik moet, een beetje gegeneerd, toegeven dat ik op dat soort momenten, als iedereen vrolijk is en er soort verbondenheid en harmonie voelbaar is, ik The rainbow connection in mijn hoofd krijg. En soms, heel stiekem, fantaseer ik dan dat iedereen het spontaan begint te zingen: Someday we´ll find it, the rainbow connection, the lovers, the dreamers, and me.  Geef toe, dat zou mooi zijn.

Geef een reactie

