A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence

Roy Andersson is wellicht de meest consistente filmmaker momenteel werkzaam. Al jaren toont hij ons een uit duizenden herkenbare wereld waarin iedereen zich zuchtend voortbeweegt, gebukt gaand onder een eeuwig laagje stof. Het menselijk bestaan als een machine waar zand in zit. Wie eenmaal op de hand van Andersson is, blijft er met liefde uit eten.

Zo dacht ik, althans. Tot ik A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence zag en de liefde plots bekoeld bleek. De film ging september vorig jaar in première op het filmfestival in Venetië en ontving daar juichende kritieken en de Gouden Leeuw, dus wat is hier aan de hand?…Lees verder op Filmpjekijken.com

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s