Equals

Dit artikel verscheen eerder op Filmpjekijken.com

Geliefden hebben het nooit makkelijk in de films van Drake Doremus. In Like Crazywas er de afstand, in Breathe In is er de buitenstaander die de boel opschudt. En inEquals zijn er de strikte regels van Het Collectief. Doremus’ nieuwste film speelt zich af in een toekomst waarin gevoel kunstmatig wordt onderdrukt en seks, zelfs aanraking, taboe is. Geen vruchtbare grond dus voor de liefde.

Silas (Nicholas Hoult) is een van de bewoners van deze monotone wereld, waarin iedereen efficiënt zijn of haar taken uitvoert en de vrije tijd doorbrengt met het oplossen van digitale puzzels in hun smetteloos witte en identieke appartementen. De wereld die Doremus en cinematograaf John Guleserian optrekken ziet er mooi uit, met de combinatie van strakke lijnen en welvende bogen tot de wijze waarop personages worden gespiegeld door ramen of vervaagd semi-transparante glazen wanden.

Maar het nadeel is dat de emotieloosheid doorsijpelt in de film zelf. Vooral het eerste deel van de film voelt vlak. Gelukkig komt er verandering in de toestand van Silas. Hij begint zich bewust te worden van de smaak van zijn eten, het gevoel van het stromende water op zijn huid tijdens het douchen. En hij droomt…Lees verder op Filmpjekijken.com

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s